11 april 2013

Projekt Niederbek

Jag har funderat mer på vad jag vill göra av Niederbek som pratade lite om i förra inlägget. Det här är punkterna som står i mitt anteckningsblock:
  • KARTA! (ny och snyggare alltså)
  • 1-2 kyrkor + kloster
  • Störrebefolkning - ca 1000?
  • SLP-tabeller (inspirerat av Vornheim så klart, så en spalt vardera för namn/yrke/detalj). Troligen en tabell för vanligt folk, en för kyrkofolk, och en för adligt folk).
  • Tabeller för vad som händer och finns på marknaden?
  • Möjligen kartor över ett 2-4 olika hus/hustyper.
  • Tabell för att slå fram familjesammansättning? (Ingen aning om hur en sån skulle se ut, eller om den vore så värst användbar)
  • Gillen? Kanske 2-3, med stadgarna, mest som exempel för att skapa egna.
Ser inte ut som omöjligt mycket jobb så det kanske kan bli av. Jag läste dessutom artiklarna om de albiska städerna Dunbar och Findon igår och fick lite inspiration där. De finns att ladda ner hos SagaGames och är riktigt trevliga. Favoritsakerna var den snygga borgkartan i Dunbar-artikeln och den lilla biten om kyrkan St. Lydeon i Findon (en oväntat asketisk kyrka mitt i stad som domineras av jakten på pengar – snyggt!). Klart värda en titt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar