27 januari 2012

Välkommen till Nor Bannog!

Ja, inte till druidkonungens mytomspunna borg långt uppe i norr, utan till bloggen som jag döpt efter den. Jag har lekt med tanken på att skaffa en blogg för klotter om/till Saga en längre tid, men har inte kommit till skott. Nu är det dags: mindre dagdrömmar, mer verkstad.

Varför jag fastnat för Saga har jag lite svårt att förklara. Kanske är det för att världen Arcaria ligger nära vår egen medeltid så jag kan kasta in en massa coolt från historiböckerna. Kanske är det för att jag är hopplöst förtjust i riddare. Kanske är det för att sepiafärgat bläck på fint papper gör själva grundboken oemotsåndlig.

Lika bra att bara strunta i förklaringen och skriva nåt roligt istället. Välkommen till Nor Bannog!

3 kommentarer:

  1. Det här var ett otroligt kul initiativ, ska bli spännande att följa!

    SvaraRadera
  2. En liten grej där på sidan med de senaste kommentarerna skulle kanske kunna vara praktiskt?

    SvaraRadera
  3. Your wish is my demand, eller hur det nu hette. :)

    SvaraRadera